Arbetsupplägg: Så här fungerar det
Det stora arbetsupplägget utgår från just dina behov, vissa delar kommer inte att vara aktuella, och de flesta börjar i steg 3: Innehållsproduktion, men i andra fall kommer det krävas mer.
Detta arbetsupplägg är en utgångspunkt för att vi båda ska veta hur vi enklast och effektivast kommer igång.
Gratis Konsultation
Projektdefinition
Research & Strategi
Innehållsproduktion
Publicera, Mäta, Förbättra, Repetera
Steg 01
Projektdefinition
Först går vi igenom vad som ska göras, om du inte redan har en egen idé om vad för projekt det är du behöver hjälp med.
Vet du vad du behöver går det snabbare, men i vissa fall vet man var man vill ta sig, men inte hur man kommer dit. Då kommer vi att samarbeta mer.
Kravspecifikation
Projektplan
Projektet fastställs
Steg 02
Research & Strategi
När vi vet vad som ska uppnås går vi vidare med att ta reda på hur vi kommer dit. Detta skiljer sig beroende på vad det är för projekt och kanske har du redan detta klar för dig.
Behöver du hjälp finns jag, oavsett om det är från början eller bara som ett bollplank eller kontrollant. Kanske vill du skriva en artikel men vet inte hur du hittar bästa sökorden? Ingen fara, det löser vi.
Undersökningar
Handlingsplan
Beslut
Steg 03
Innehållsproduktion
När vi båda vet vad som ska görs och hur börjar det extra roliga, innehållsproduktionen. Har tar jag fram det material du behöver, oavsett om det är en strategi, en artikel eller en hemsida.
Under tiden håller vi kontakten digitalt för att se till att vi båda är nöjda med arbetet och lever upp till de förväntningar och krav som fastställts.
Skapa innehåll
Avstämningar
Korrigeringar
Steg 04
Publicera, Mäta, Förbättra, Repetera
För att veta om det vi gjort har fungerat och levt upp till de förväntade resultaten behöver det mätas utifrån era KPI:er. Detta kan vi göra tillsammans eller ni på egen hand, det är helt upp till er.
Med de resultat som visas får ni värdefull information som gör att nästa aktivitet kan bli ännu bättre, ni kommer helt enkelt få en djupare insikt i er målgrupp och deras förväntningar. Först då finns möjligheten att förbättra och repetera för att nå ut till flera.