123

Arbetsupplägg: Så här fungerar det

Det stora arbetsupplägget utgår från just dina behov, vissa delar kommer inte att vara aktuella, och de flesta börjar i steg 3: Innehållsproduktion, men i andra fall kommer det krävas mer.

Detta arbetsupplägg är en utgångspunkt för att vi båda ska veta hur vi enklast och effektivast kommer igång.

Gratis Konsultation

Projektdefinition

Research & Strategi

Innehållsproduktion

Publicera, Mäta, Förbättra, Repetera

Steg 01

Projektdefinition

Först går vi igenom vad som ska göras, om du inte redan har en egen idé om vad för projekt det är du behöver hjälp med.

Vet du vad du behöver går det snabbare, men i vissa fall vet man var man vill ta sig, men inte hur man kommer dit. Då kommer vi att samarbeta mer.

Kravspecifikation

Projektplan

Projektet fastställs

Steg 02

Research & Strategi

När vi vet vad som ska uppnås går vi vidare med att ta reda på hur vi kommer dit. Detta skiljer sig beroende på vad det är för projekt och kanske har du redan detta klar för dig.

Behöver du hjälp finns jag, oavsett om det är från början eller bara som ett bollplank eller kontrollant. Kanske vill du skriva en artikel men vet inte hur du hittar bästa sökorden? Ingen fara, det löser vi. 

Undersökningar

Handlingsplan

Beslut

Steg 03

Innehållsproduktion

När vi båda vet vad som ska görs och hur börjar det extra roliga, innehållsproduktionen. Har tar jag fram det material du behöver, oavsett om det är en strategi, en artikel eller en hemsida.

Under tiden håller vi kontakten digitalt för att se till att vi båda är nöjda med arbetet och lever upp till de förväntningar och krav som fastställts.

Skapa innehåll

Avstämningar

Korrigeringar

Steg 04

Publicera, Mäta, Förbättra, Repetera

För att veta om det vi gjort har fungerat och levt upp till de förväntade resultaten behöver det mätas utifrån era KPI:er. Detta kan vi göra tillsammans eller ni på egen hand, det är helt upp till er.

Med de resultat som visas får ni värdefull information som gör att nästa aktivitet kan bli ännu bättre, ni kommer helt enkelt få en djupare insikt i er målgrupp och deras förväntningar. Först då finns möjligheten att förbättra och repetera för att nå ut till flera.